ליצירת קשר

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    ממונה בטיחות בעבודה

    ממונה הבטיחות הינו תפקיד אשר מצריך יכולת ניהול ברמה הגבוה ביותר לצד אינטליגנציה ריגשית ומתן מענה לצורכי הבטיחות בארגון בצורה בה אנו מקיימים את כלל חוקי הבטיחות.

    ממוני הבטיחות בחברתנו נבחרים בקפידה תוך התאמה לצורכי הלקוח.

    תפקיד ממונה הבטיחות הינו תפקיד חשוב ומרכזי בארגונים.

    תפקיד זה בא מכוח החוק (תקנות ארגון הפיקוח על העבודה).

    תפקיד ממונה הבטיחות הינו לייעץ למעביד בנושא חוקים ותקנות וכן לדאוג לבטיחות העובדים ולבריאותם התעסוקתית.
    חייגו כעת למידע נוסף 054-8185310

    ואלו הם תפקידי ממונה בטיחות בעבודה מתוך התקנות:

    מתפקידו של ממונה על הבטיחות לייעץ למעביד בכל הנוגע לחוקים, לתקנות ולתקנים בעניני בטיחות, לסייע לו ולאנשי צוות הניהול והתכנון בנוגע לבטיחות, גיהות, הנדסת אנוש ובריאות תעסוקתית של העובדים במפעל ולקדם את התודעה בנושאים אלה

    1. לאתר במפעל מפגעי בטיחות וגיהות, ולהודיע עליהם למעביד.
    2. לוודא קיום התקני בטיחות וגיהות נאותים במפעל.
    3. לדרוש הנהגת סדרי בטיחות וגיהות נאותים במפעל, בתהליכי העבודה, במיתקנים, במבנים, בציוד ובחומרים ובכל שינוי בהם;
    4. לפעול לקיום הוראות תקנות ארגון הפיקוח על העבודה (מסירת מידע והדרכת עובדים), התשמ"ד-1984, ולהכנת תכנית להדרכת עובדים;
    5. לוודא הכנת תכנית בטיחות ועידכונה כנדרש בתקנות ארגון הפיקוח על העבודה (תכנית בטיחות), התשמ"ד-1984;
    6. לוודא ביצוע הוראות תכנית בטיחות שהוכנה במפעל והכללת דרישות בטיחות וגיהות בהוראות עדכניות לשימוש, הפעלה, תחזוקה איחסון בטוח של ציוד, של חומרים ושל תהליכי עבודה במפעל;
    7. לברר סיבותיהן ונסיבותיהן של תאונות עבודה ומחלות מקצוע במגמה להפיק לקחים, לערוך בכתב ממצאים ומסקנות הבירורים ולהציע למעביד צעדים מתאימים למניעת הישנות התאונות; לוודא הדרכת העובדים באשר לנסיבות התאונות ומחלות מקצוע והלקחים שהופקו;
    8. לרכז את כל המידע והתיעוד הקשור לתאונות עבודה ומחלות מקצוע שאירעו במפעל;
    9. להכין הוראות בטיחות וגיהות ותמצית בכתב של מידע על הסיכונים בעבודה, פרסומן ועדכונן. להשגיח על ביצוע הוראות בטיחות וגיהות ולדווח למעביד על כל מקרה של הפרתן;
    10. לוודא סימון חומרים, ציוד ותהליכי עבודה מסוכנים והתקנת שילוט הדרכה לשימוש בציוד מגן אישי;
    11. לוודא ביצוע ביקורת ומעקב על המצב התקין של התקני בטיחות וגיהות, ציוד מגן אישי, של כלי עבודה ושל ציוד החייב בדיקות תקופתיות על פי דין, על פי הוראות היצרן ולפי כללי מקצוע מקובלים;
    12. לוודא קיום שגרת בדיקות רפואיות לעובדים במפעל החשופים לגורמים שלגביהם קיימת דרישה לעריכת בדיקות אלה;
    13. לוודא ביצוע בדיקות סביבתיות תעסוקתיות על ידי מעבדות מוסמכות, כאשר קיימת דרישת בדיקה כאמור בחוק או בתקנות; לתעד את ממצאיהן של בדיקות כאמור ולהביא לידיעת המעביד והעובדים את השלכותיהן והאמצעים שיש לנקוט;
    14. לקבוע הסדרים שיבטיחו תנאי בטיחות וגיהות נאותים בהעסקתם של קבלני חוץ;
    15. לשתף פעולה עם ועדת הבטיחות המפעלית, ולמסור לה את כל המידע הנדרש לפעילותה השוטפת;
    16. להורות על הפסקת העבודה כאשר נשקפת סכנה מיידית לחייו או בריאותו של עובד, ולדווח על כך מיד למעביד או לנציגו במקום העבודה;
    17. לוודא קיום תכנית ושגרת תרגילים למצבי חירום;
    18. לדווח למפקח עבודה אזורי, על פי דרישתו, על פעולותיו להעלאת רמת הבטיחות והגיהות ומניעת סיכונים במפעל;
    19. להילוות אל מפקחי עבודה בביקורי הפיקוח במפעל, אם יידרש לכך.

    (ב) הממונה על הבטיחות מוסמך להיכנס לכל מקום במפעל שבו מועסקים עובדים, לבדוק את סידורי הבטיחות והגיהות, ולנקוט בכל הפעולות הנדרשות לצורך מילוי תפקידו.).

    איפה נדרש ממונה בטיחות בעבודה על פי החוק על פי תקנות ארגון הפיקוח על העבודה-ממונים על הבטיחות תשנ״ו 1996?

    • במקום בו חלה פקודת הבטיחות בעבודה, כולה או חלקה ואשר מועסקים בו 50 עובדים לפחות.
    • בתי חולים ומוסדות רפואיים.
    • מוסדות להשכלה גבוהה.
    • מכללות ומוסדות מחקר.
    • בתי מלון.
    • בתי מסחר.
    • נמלי תעופה וחברות תעופה.
    • רשויות מקומיות, תאגידים והתיישבות שיתופית.
    • חברות בנייה בהם עובדים מעל 100 עובדים באתרי הבניה בו זמנית.
    • מעסיק המעסיק בחקלאות 50 עובדים לפחות בו זמנית.
    • בכל מקום בו קבע מפקח עבודה אזורי.

    ממונה על  בטיחות בעבודה

    ממונה בטיחות בעבודה

    את תפקיד הממונה על בטיחות בעבודה יש לאייש במיטב אנשי המקצוע עם דגש על הכשרה, ניסיון, אמינות. ממונה בטיחות בעבודה נושא על כתפיו אחריות רבה, הוא מחויב להיות מסוגל לזהות סיכונים קיימים וסיכונים פוטנציאליים בהקדם האפשרי בכל סביבת עבודה. תפקיד נוסף של ממונה הבטיחות הוא הפקה של הוראות בטיחות, קיום הדרכות בהתאם והוצאה לפועל של הדברים. הצוות המקצועי של חברת B-safe ידוע ביצירת יחסים מקצועיים טובים עם המנהלים והעובדים במטרה לתכנן יחד סביבת עבודה בטיחותית ומניבה, יש לצוות של חברת B-safe את היכולת לסייע לעובדים להבין את החשיבות של נהלי הבטיחות. 

    סדר יום של ממונה בטיחות בעבודה

    על מנת לזהות סיכונים בסביבת העבודה על ממונה בטיחות להכיר היטב את מתחם העבודה, את אופי העבודה ואת הדרישות. הוא אחראי לגבש את נהלי הבטיחות, להפיק את תוכן ההדרכות ולוודא שכלל עובדי החברה מקבלים הדרכה תואמת תפקיד. בהמשך, ממונה בטיחות בעבודה נדרש לעקוב אחר המתרחש בכדי לוודא יישום מלא של הנהלים. מיד כאשר מתרחשת תאונה או תקרית בטיחותית יש להעביר דיווח אל ממונה הבטיחות במטרה לפתוח בחקירה. על סדר היום גם תהליכי קליטה של עובדים חדשים, כל עובד חדש יקבל הדרכה בנושא בטיחות בעבודה. תפקיד חשוב נוסף הוא תחזוקה והחלפה של ציוד הבטיחות בהתאם להנחיית היצרן. שיתוף פעולה בין ממונה הבטיחות לבין גורמים נוספים בארגון הכרחי. 

    באיזו תדירות מבצע ממונה על  בטיחות בעבודה בדיקות בטיחות?

    ממונה בטיחות בעבודה הוא הגורם האחראי להבטחת סביבה בטיחותית עבור כלל העובדים. סדר היום ותדירות הבדיקות נקבעים בהתאם לאופי העבודה. בכדי לוודא מענה יסודי על ממונה הבטיחות להיות מעודכן בשינויים בסביבת העבודה. בהתאם לצורך, השינויים בסביבת העבודה יבואו לידי ביטוח גם בעדכון של הנחיות הבטיחות. מדובר לכל הדעות בתפקיד דינמי עם תרומה מרכזית להצלחת הארגון. היקף שעות העבודה של ממונה הבטיחות בכל ארגון נקבע על פי רמת הסיכון. מחויבים בהעסקת ממונה בטיחות? צרו קשר עוד היום עם חברת B-safe למענה מקצועי ומהיר, לרשות הצוות של חברת B-safe כל האישורים הדרושים כולל אישורי כשירות. 
    חייגו כעת למידע נוסף 054-8185310

     

    ליצירת קשר

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

      התקשרו WhatsApp